Semester firas in med dressyrpass

Min fantastiska ponny, ryser varje gång jag ser han!
 
Klev av jobbet idag för att gå in i en 3 veckors lång semester! Firade först med ett 1,5h långt gympass (mer om det i eget inlägg) och sedan ett dressyrpass i kvällssolen. Känner att man verkligen måste ta vara på alla fina dagar när det går att rida ute och inte är för varmt för hästarna, speciellt när Lucifer är så pass känslig för värme som han är. I förrgår koncentrerade jag mig på travarbetet så tyckte att jag idag kunde jobba med galoppen. Väldigt grundläggande; raka och böjda spår, nyanseringar och enkla förvända galoppdelar. Han är inte riktigt stark i bakkärran än så galoppen blev lätt fyrtaktig men formen var trevlig, likaså arbetsviljan! Bara ut och galoppera mer i skogen, blanda med galoppjobb på banan och lite styrketräning med hjälp av bommar så kommer vi att vara fit for fight inför tävlingarna 15-16 augusti! Känns riktigt bra, vad roligt det är att rida!
Lucifer | |
Upp