Rida Msv C rörelser

 
Vi har inte ens kommit in i september och i redan i lördags var jag tvungen att raka Lucifer. Han svettas så kopiöst på ridpassen och då han är så känslig för värmen såg jag ingen annan lösning än att raka honom. Förra året blev det tre rakningar innan jul, undrar om vi slår det i år? ;)
Annars har han fått gått ute väldigt mycket i veckan och även någon vilodag har hunnits med. Igår däremot red jag dressyr i ridhuset och fokuserade väldigt mycket på Msv C-rörelserna. Det kändes fantastiskt bra, speciellt galoppen efter fått igenom lösgjordheten. Jag kunde inte sluta le när jag red och det var en otroligt bra start på dagen! I veckan blir det mycket också; idag har Klara honom och ska rida ut, imorgon hoppträning, onsdag blir det dressyr och på torsdag en lättare joggingtur utomhus. Jag åker till Göteborg på torsdagkväll så i helgen blir det en vilodag, longering och tömkörning för ponnyn. Fullt ös som vanligt! :)
Lucifer | |
Upp