Efter regn kommer solsken

 
Vädret har verkligen inte varit på vår sida i helgen så det blev ofrivillig vila både lör och sön. Känns riktigt surt med tanke på att man måste igång då vi tävlar 15-16/8. Till veckan verkar det ska bli bättre väder så då fortsätter igångsättningen och vi flyttar tillbaka = jag kan rida alla dagar om jag så vill. Tävlingen är en hemmatävling i dressyren, vi är anmälda till två LA-klasser och en LB-klass. Så jag försöker få med delarna i varje ridpass än om det inte är korrekta rörelser men i alla fall så att det checkas av; sidförande, övergångar och halter är vad jag lägger fokus på. Jag tror han längtar lika mycket som jag efter att få komma in i rutinerna igen med dressyrträning, hoppträning, konditionsträning, bus i skogen och nästan viktigast av allt; matrutinerna. Han behöver verkligen tappa lite runt magen nu... Hahaha, ponny på grönbete var det ja! ;)
Lucifer | |
Upp