Currykyckling med ugnsbakad sötpotatis och tomatröra

 
Kan vara bland de godaste rätterna hittills i tävlingen så jag måste bara dela med mig! Så enkelt också!
 
Currykyckling och sötpotatis
Lägg kycklingen i en ugnsäker form och krydda med svartpeppar och rejält med curry. Skiva sötpotatisen, lägg i en form med bakplåtspapper och krydda med svartpeppar, vitlökspuler och chilipulver. Sätt in båda plåtarna i ugnen på 200grader med kycklingen överst (mitten av ugnen). Kycklingen ska vara inne 35min, ta ut den, ställ sötpotatisen i mitten av ugnen och låt vara inne ca 10min till.
 
Tomatröra
Hacka gul lök och schalottenlök fint, stek upp så dom blir mjuka i kokosolja (jag gjorde det direkt i kastrull). Tillsätt röd finhackad paprika. Till sist tillsätt krossade tomater och krydda med paprikapulver, basilika och svartpeppar. Låt skjuda ihop några min.
 
Servera med fräsch sallad! Jag valde en blandsallad med bl.a. roccula i! :)
Recept | |
Upp