Mer och ännu mer dressyr

Min fantastiska kung, en fröjd att rida varje dag!
 
I samråd med Camilla igår tog vi beslut att även idag köra igenom ett dressyrpass inför helgens tävlingar. Dock endast programridning men det är så nyttigt för min del att rida program! Under uppvärmningen kändes han mycket bättre än igår! Alla rörelser flöt på jättefint och idag kunde jag plocka fram ännu mer power i honom och på så sätt kom formen bättre på plats också! Programridningen kändes såå mycket bättre idag också; vi fick till ett bättre flyt och mera samspel vilket gjorde att fler bitar föll på plats. Dock har jag lite att repetera på torsdag för att finslipa; skänkelvikningarna (att jag ska få till ridningen med höfterna utan att låsa mig) och högra förvända galoppen. Annars känns det riktigt bra!
 
Resterande del av veckan kommer se ut såhär för honom; onsdag uteritt med två av mina grupper, torsdag repetition från dagens dressyrpass och lättare markarbete, fredag skritt för hand/lättare longering. Det känns som ett bra upplägg då han alltid presterar bäst om han bara får röra på sig dagen innan utan några större krav. 
Lucifer | |
Upp