Semesterfrukost; blåbärspaj

Idag hade jag tid på mig att göra frukost i lugn och ro så testade ett recept som en annan i semesterformen tagit fram. Jag gjorde om det lite för att passa mig men inte fullt så mycket. Mumsigt var det i alla fall!
 
Mixa 40g havregryn till ett mjöl. Vispa ihop ett ägg med 50g keso (nästa gång kommer jag även att lägga till 6g vaniljpulver whey protein för mer smak). Blanda ihop med mjölet och tillsätt ca 0,5dl vatten. Det ska bli som en smet. Tillsätt 40g blåbär och flytande ca 1tsk kokosolja i smeten, smörj även 1-2 små ugnsformar, beroende på storlek på formarna. In i ugnen på 225g i ca 10min tills dom fått fin färg och smeten stelnat. Servera med keso/kvargblandning (jag tog lindahls kvarg rabarber/jordgubbar) och Walden Farms blåbärssirap (dock inte med på bilden). 
Recept | |
Upp