Lördagens LA:4

Ännu en tävlingshelg som har passerat och jag är jättenöjd över våra insatser. Känslan inne på banan har varit kanonfin och jag tycker att procenten har varit bra också, förutom lördagens. Sista dressyrtävlingen för året är gjord och det känns faktiskt bra att få avsluta på ett sånt bra sätt som vi har gjort!
 
Lördagen valde jag att bara starta LA:4, då ingen LB-klass fanns och jag känner att vi inte är i form för att gå in och starta en Msv C bara för att starta. Visst att det är kul att rida svårare klasser men då vill jag känna att vi kan göra det och ha roligt samtidigt. Det blir inte kul om vi inte orkar genomföra de rörelser som förväntas av oss. Ritten kändes i alla fall riktigt bra! Tycker att vi fick till bakdelsvändningar och skänkelvikningarna som vi haft problem med tidigare. Travdelen kändes också bra, ser dock på filmen att mellantraven kunde ha varit bättre men jag vågar inte trycka på för mycket då han lätt övergår till att bara springa. Galoppen är jag jättenöjd med! På träningarna i veckan har vi inte fått till den förvända som tidigare men nu inne på banan kändes det som att allt slit faktiskt har gett något! 
 
Procenten är jag inte ett dugg nöjd med men känslan var bra och vi hade roligt! Besvikelsen låg kvar en stund efteråt men sedan laddade jag om och började gå igenom söndagens program för att vara så redo som möjligt!
Lucifer | |
Upp