Känslan är tillbaka

Foto: Josefine Gidlund, juni 2015
 
Har varit borta några dagar nu och då har Klara ridit Lucifer en dag och Julia har longerat han en dag. Kändes som ett bra upplägg så jag kan finslipa på dressyrarbetet inför tävlingen nästa helg. Känslan jag har varit ute efter har inte riktigt infunnit sig under de senaste passen så igår la jag verkligen fokus på att hitta den i basicövningar. Och plötsligt fanns den bara där; känslan av att vi samarbetar och dansar tillsammans. Allt bara flöt på; ryggningar till galopp, övergångar, halter, travökningar, öppna, sluta, bakdelsvändningar, enkla byten, förvänd galopp... Ja, allt! Jag red igenom allt jag kom på som vi jobbat med senaste året och det kändes helt fantastiskt! Min finfina häst, vad roligt det är att rida dressyr!
 
Lucifer | |
Upp