Jobbig vecka

 
Så mycket som hänt senaste dagarna! Lucifer blev dålig i tisdags, konstigt beteende så veterinären fick komma ut och titta på honom. Troligen en infektion/inflammation så han fick en medicinkur ons-fre och nu är han som vanligt igen. Under de dagarna blev det bara lättare longering/skrittpromenader då jag inte vill sitta upp på honom om allt inte är ok. Eller varför inte släppa i ridhuset som på filmen ovan? Tror han behövde det då första minuterna bestod av ponnyrace och bockrally. ;) Igår blev det en lugnare uteritt runt Hägges och idag lättare jogging i ridhuset. Det är så varmt ute på dagarna och då han är så känslig som han är för värmen väljer jag hellre ridhuset eller rida ute tidig morgon för att skona honom. Jag är likadan, min kropp tål inte värme alls något bra så det passar oss båda. Imorgon blir det lättare jogging ute på kvällen och därefter ska det bara vara att köra på igen. Dressyrträning för Camilla på tisdag och resterande vecka har jag inte hunnit tänka på än. Huvudsaken han känns 110% igen!
Lucifer | |
Upp